Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Online kampagne skal skaffe flere gulvlæggere

Gulvbranchen skød gang i en landsdækkende kampagne for at vise unge, hvordan hverdagen er for en gulvlægger. Et interaktivt kort, en god video og en målrettet Facebook-indsats skaber stor opmærksomhed for forholdsvis få ressourcer.

Gulvbranchen ønsker at sætte gulvlæggerfaget på uddannelseskortet, når de unge skal vælge ungdomsuddannelse. Det ønske bunder blandt andet i, at faget ikke er ligeså kendt som så mange andre erhvervsuddannelser, hvilket betyder, at branchen mangler arbejdskraft.

- Vi kan bruge dobbelt så mange lærlinge, som vi har nu. Vi håber derfor at kunne tiltrække flere til faget, siger Anders Hjorth Jensen, branchechef i Gulvbranchen i Dansk Byggeri.

Derfor skød Gulvbranchen ved årsskiftet gang i anden omgang af kampagnen ”Bliv Gulvlægger”. Kampagnen kører online, hvor den blandt andet bruger video, en hjemmeside og et interaktivt kort til at inspirere de unge til at vælge gulvfaget.

Gulvbranchens udvikling af et interaktivt kort gør det nemt for de unge at gribe knoglen og ringe til en gulvvirksomhed for at få lærepladsen i hus. Her kan de unge finde kontaktinformation på de 23 mestre, der har tilkendegivet, at de står klar med lærepladser.

For at ramme de unge og deres forældre, genbruges ”Bliv Gulvlægger” en Facebook-side fra en lignende kampagne, Gulvbranchen kørte i 2017 samt Gulvbranchens egen side. Her bliver en kortere version af kampagnevideoen samt facts om gulvfaget delt.

Brugen af Facebook giver muligheden for at målrette opslagene til de unge eller deres forældre uden, at det kræver mange ressourcer. Det betyder, at kampagnen efter to uger er blevet delt mere end 190 gange og har haft 34000 visninger alene på Facebook. Dertil kommer, at det interaktive kort er blevet set mere end 1500 gange.

Du kan læse mere om kampagnen på hjemmesiden: https://www.gulvbranchen.dk/bliv-gulvlaegger/

Eller følge den på Facebook: https://www.facebook.com/blivgulvlaegger/