Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Ny undersøgelse: Magasinet Gulv giver værdi

I en ny undersøgelse rangerer Gulvbranchens og Gulvsektionens medlemmer magasinet Gulv højt. Det er det tredjevigtigste medie. For leverandørmedierne er magasinet den vigtigste kommunikationskanal.

Jan Wagner og Peter Ryhmer fra marketing- og kommunikationsbureauet Heartball har igennem seks måneder sat Gulvbranchens kommunikation under lup. En af konklusionerne er, at magasinet Gulv er et af de tre vigtigste medier for medlemmer og andre interessenter inden for gulvfaget.

Gulvbranchen og Gulvsektionen kommunikerer på 11 forskellige platforme: Fire forskellige hjemmesider, to nyhedsbreve, tre sociale medier og to printmedier, hvoraf det ene er magasinet Gulv. Hele 60 procent af entreprenør- og leverandørmedlemmerne bruger magasinet. Ser man alene på leverandørmedlemmerne, så ranker godt 90 procent magasinet som det vigtigste af alle medier.

– Jeg kender det og læser det hver gang. Magasinet er et medie, som giver mig værdi, også selv om jeg ikke annoncerer i det, siger et af leverandør-medlemmerne i undersøgelsen.

Værdi for pengene
Selv om mange i dag henter deres informationer via digitale medier, så viser undersøgelsen, at den trykte udgave af Gulv giver værdi for pengene. Det understøttes også af svaret fra et af entreprenør-medlemmerne.

– Jeg synes, at magasinet er godt og giver mig mere værdi for pengene, siger en af deltagerne i undersøgelsen.

En anden leverandør siger:

– Jeg synes, at det er et godt magasin. Jeg læser det og annoncerer i det. Jeg tror nu ikke, at annonceringen giver meget værdi, men jeg støtter det alligevel gerne. Alle nyheder og cases fra branchen er interessante.

Forskellig prioritering af indholdet
Magasinet udkommer fire gange årligt, og knapt 70 procent af Gulvbranchens og Gulvsektionens medlemmer, der har deltaget i undersøgelsen, læser mindst tre ud af de fire udgivelser. Selv om bladet også findes digitalt, så foretrækker næsten alle (91,7 procent) det trykte magasin.

Tre ud af fire læsere blandt entreprenørmedlemmerne bruger mellem 11 og 30 minutter på hver udgave, mens resten bruger under ti minutter – mens en fjerdedel af leverandørmedlemmerne bruger mere end 30 minutter på hvert magasin.

Entreprenør- og leverandørmedlemmer er helt enige i, hvilket indhold de foretrækker. De foretrækker at læse om andre virksomheder, om nye trends og fagtekniske emner. Leverandørerne ranker virksomhedsportrætter højst, mens entreprenørerne prioriterer de fagtekniske emner som nye anvisninger, normer, regler og belægningsvejledninger højst.

Ser man på Gulvbranchens interessenter, læser knap hver tredje bladet, og mere end halvdelen læser i det mellem 11 og 30 minutter.