Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

Guides

Generalforsamling: Hør hvordan en aktiv bestyrelse kan udvikle din virksomhed

Den erfarne headhunter til bestyrelseslokalet og direktioner, Steen Ernland, er indlægsholder ved Gulvbranchens generalforsamling den 8. april på Gl. Skovridergaard i Silkeborg.

Med udgangspunkt i håndbogen "Den aktive bestyrelse", som han har skrevet sammen med konsulent Lars Bo Hansen, giver Steen Ernland sine bud på, hvordan en aktiv bestyrelse kan udvikle virksomheden og skabe konkurrenceevne. Steen Ernland har mange års international bestyrelses- og rådgivererfaring i ind- og udland blandt andet som tidlige direktør i Korn Ferry og Russells Reynolds, begge executive search selskaber.

Et af budskaberne er, at virksomhedens forretningsstrategi skal tilpasses i takt med forandringerne i omverdenen. Det gælder også bestyrelsen, der skal følge med i tiden, så virksomheden også organisatorisk er up to date. Hverdagen og driften har en tendens til at sluge al tid. Men fra tid til anden er det en god idé at hæve sig op i helikopteren og tænkte stort.

Efter erhvervsskandalerne og finanskrisen har lovgivning og myndighedernes bevågenhed ført til øget regulering. Det betyder, at et andet vigtigt fokusområde er, at bestyrelsen skal sikre, at love og reguleringer overholdes.

Bogen "Den aktive bestyrelse", der har forord af Dansk Industris adm. direktør, Karsten Dybvad, har fået flotte anmeldelser. Børsens anmelder skrev: ""Den aktive bestyrelse" er bogen til dig, der ønsker at blive et bedre bestyrelsesmedlem. Der er mange gode budskaber, og der er lige til at bruge i den aktive bestyrelseskarriere."

Steen Ernland er uddannet cand.merc. og MBA (IMD) og seniorpartner i Adaptum Partners. Han sidder i flere bestyrelser.